مذهبی

دعای مناسب برای ارتباط با مرده

دعای مناسب برای ارتباط با مرده

این موضوع که ارواح صدای زنده‌ها را می‌شنوند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، یک واقعیت است. دیدن اموات در خواب مایه تسلی و آرامش زنده‌ها است. زیرا از این طریق می‌توانند عزیزان از دست رفته خود را ببینند و احساس دلتنگی خود را رفع کنند. برخی از افراد در هنگام خواب اموات خود را می‌بینند. اما دیدن مردگان در خواب ممکن است برای همه اتفاق نیفتد. دعای ارتباط با مرده یک راه سریع و موثر برای خواب دیدن درگذشتگان است. در ادامه مطلب قصد داریم دعای عظیم ارتباط با مردگان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آیا ارتباط با مرده ممکن است؟

برخی از افراد معتقد هستند که ارتباط با مرده یک امر محال است و آن را یک باور خرافی می‌دانند. در حالی که ارتباط با ارواح واقعیت دارد و در برخی از احادیث و روایات به آن اشاره شده است. همانطور که می‌دانید همه ما انسان‌ها دارای دو بُعد روح و جسم هستیم. شکی نیست که بعد از مرگ جسم نابود می‌شود و اما روح باقی می‌ماند. روح تا زمان قیامت در عالم برزخ به سر می‌برد. از آنجایی که روح محدودیت ماده را ندارد، بنابراین ارتباط با اموات یک امر عادی است. در مصداق اینکه مردگان با زنده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و صدای آنها را می‌شنوند می‌توان به یک روایت از پیامبر (ص) اشاره کرد.

در جنگ بدر پیامبر با کشته‌شدگان که اجساد آنها در داخل چاه افکنده شده بود، سخن گفتند و تک تک آنها را خطاب قرار دادند. پیامبر به مردگان این چنین خطاب فرمودند «آیا به آنچه خدایتان وعده داده بود رسیدید؟ من آنچه  را پروردگارم وعده داد به حق و صدق رسیدم و آن را دریافت کردم». این عمل پیامبر باعث شگفتی افراد حاضر در آن جمع شد و در آن هنگام عمر به پیامبر اعتراض کرد و گفت آیا با مردگان سخن می‌گویید. پیامبر در جواب به عمر فرمودند «قسم به خدايي كه جان من محمد در دست اوست شما شنوا به آنچه مي‌گويم از آنها نيستيد».

مطالب مرتبط:

 چاپ مفاتیح برای اموات

ارتباط با مرده 

دعای دیدن اموات در خواب

از دست دادن عزیزان و نزدیکان بسیار سخت و دردناک است. گاهی اوقات زنده‌ها دلتنگ درگذشتگان خود می‌شوند. در هنگام دلتنگی بهترین کار، دعا و خیرات مانند ختم قرآن برای اموات است. زیرا باعث آرامش و شادی روح آنها می‌شود. با این حال خیلی از افراد دوست دارند که اموات خود را در خواب ببینند. فکر کردن به مردگان و خیرات کردن برای آنها ممکن است در برخی از اوقات منجر به دیدن مردگان در خواب شود. زیرا اموات از حال زنده‌ها با خبر هستند. علاوه‌بر این از طریق خواندن برخی از دعاها می‌توان اموات را در خواب دید. البته دعای ارتباط با مرده زمانی سریع مورد اجابت قرار می‌گیرد که با خلوص نیت و اعتقاد قلبی به خداوند خوانده شود. خواندن سوره‌های قرآن مانند ناس، لیل، کافرون، شمس، قدر و فلق، جهت خواب دیدن اموات بسیار موثر است.

نسخه ارتباط با روح درگذشتگان

برای خواندن دعای ارتباط با مرده و دیدن درگذشتگان در خواب ابتدا وضو و طهارت بگیرید. سپس با خلوص نیت سوره‌های ناس، لیل، کافرون، شمس، قدر و فلق را بخوانید. در ادامه صد مرتبه سوره توحید را قرائت کنید و صد مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات بفرستید. بهتر است که در هنگام خواب به پهلوی راست دراز بکشید. انشاالله که با اموات خود در خواب ارتباط برقرار می‌کنید. در صورتی که در شب اول این نسخه مورد اجابت واقع نشد، در هفت شب متوالی می‌توانید این عمل را بجا بیاورید. در برخی از نسخه‌ها تاکید شده است که بعد از دعای ارتباط با مرده که در بخش بالا به تمام جزئیات آن اشاره کردیم، بهتر است دعای عظیم زیر خوانده شود.

اللَّهُمَ‏ أَنْتَ‏ الْحَيُ‏ الَّذِي‏ لَا يُوصَفُ‏ وَ الْإِيمَانُ يُعْرَفُ مِنْهُ مِنْكَ بَدَتِ الْأَشْيَاءُ وَ إِلَيْكَ تَعُودُ مَا أَقْبَلَ مِنْهَا كُنْتَ مَلْجَأَهُ وَ مَنْجَاهُ وَ مَا أَدْبَرَ مِنْهَا لَمْ يَكُنْ لَهُ مَلْجَأٌ وَ لَا مَنْجَى مِنْكَ إِلَّا إِلَيْكَ فَأَسْأَلُكَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَ أَسْأَلُكَ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ وَ بِحَقِّ حَبِيبِكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ بِحَقِّ عَلِيٍّ خَيْرِ الْوَصِيِّينَ وَ بِحَقِّ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ اللَّذَيْنِ جَعَلْتَهُمَا سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ السَّلَامُ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُرِيَنِي مَيِّتِي فِي الْحَالِ الَّتِي هُوَ فِيهَا.

آیا مردگان به دیدار زنده‌ها می‌آیند؟

در برخی از روایات و احادیث بیان شده است که به مردگان اجازه دیدار زندگان داده شده است. تا جایی که شب جمعه را متعلق به اموات می‌دانند. زیرا در این شب آزاد هستند و از خانواده و نزدیکان خود دیدار می‌کنند. در رابطه با اینکه اموات چقدر اجازه دیدن نزدیکان خود را دارند، اینگونه بیان شده است که بستگی به اعمال آنها دارد. برخی از اموات هر روز به دیدار بازماندگان خود می‌روند؛ در حالی که برخی دیگر هر هفته، هر ماه یا هر سال اجازه ارتباط با زنده‌ها را دارند.

در مصداق اینکه درگذشتگان به دیدار نزدیکان خود می‌روند، می‌توان به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد. امام در اینباره می‌فرمایند « روز جمعه و عید قربان و عید فطر که می‌شود، خداوند به رضوان نگهبان و مأمور بهشت دستور می‌دهد که در میدان بهشت برزخی به ارواح مؤمنان اعلام نماید که خداوند به شما اجازه داد که جمعه را به زیارت خانواده و دوستان که در دنیا هستند برود. بعد خداوند به رضوان دستور می‌دهد برای هر فردی شتری از شترهای بهشتی آماده کنند در حالی که این شتر از زبرجد سبز پوشیده شده و نیز به پارچه‌های بهشتی تزئین شده، بعد خداوند دستور می‌دهد اهل آسمان‌ها از آنها استقبال کنند. در چنین فضایی فرشتگان هر آسمانی از آنها استقبال می‌کنند، بعد از آن ارواح از آسمان با استقبال پایین می‌آیند در وادی السلام پشت کوفه فرود می‌آیند.

بعد از آن ارواح مؤمنان در شهرهایشان پخش می‌شوند تا کسانی را که در دنیا با آنها بودند، زیارت کنند و فرشتگانی ارواح مؤمنان را همراهی می‌کنند و در این رفت و آمد اگر ارواح مؤمنان با جیزهایی برخورد کردند که باعث ناراحتی مؤمنان شود، فرشتگان چهره آنها را از آنچه دوست ندارند به آنچه دوست دارند متوجه می‌کنند.

و این مسافرت عالم برزخ ارواح مؤمنان گودال‌های قبرهای خود را مشاهده می‌کنند حتی مکانی را که مردم در آنجا نماز (میت) خواندند و بعد به طرف منازل خود رفتند آنجا را روح میت می‌بیند.

بعد از آنکه ارواح مؤمنان اقوام و بستگان و دوستان را در این اعیاد (روز جمعه، فطر و قربان) دیدند، جبرئیل به آنها اعلام می‌کند که به خانه‌ها و محل‌های بهشتی خود در عالم برزخ برگردید».

خواندن قرآن برای اموات

‌بهترین راه برای ارتباط با مرده

ما انسان‌ها در هنگام خواب از مشغله‌های عالم حسی فارغ می‌شویم، به همین خاطر در عالم خواب با ارواح و مردگان ارتباط برقرار می‌کنیم. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که درگذشتگان چقدر می‌توانند به خواب ما بیایند. این موضوع به میزان وابستگی ما با ارواح و همچنین آزاد بودن روح مردگان بستگی دارد. با این حال بهترین راه برای ارتباط با اموات، خواندن دعا و خیرات مانند چاپ کتاب مفاتیح برای آنها است. زیرا آنها (اموات) دستشان از دنیا کوتاه است و منتظر خیرات نزدیکان خود هستید تا از این طریق از گناهان آنها کاسته شود و بیشتر مورد عنایت لطف و بخشش خداوند قرار بگیرند.  

دیدگاهی در مورد “دعای مناسب برای ارتباط با مرده

  1. ماندانا گفت:

    خواهر زاده ی عزیزمو که۳۸ سالش بودشب سال تحویل بعلت ایست قلبی از دست دادم.غم دوریش خیلی سخته.دعا کنید خداوند به مادر وخواهرا ونزدیکانش صبر بده

  2. ناشناس گفت:

    روح همه رفتگان شاد
    منم دخترم که عزیزترینم بود و از دست دادم یک ونیم سالش بود الان دو هفته میشه که از فوت شده خیلی بهش فکر میکنم اما تا الان تو خاب ندیدمش

    1. ناشناس گفت:

      سلام خدا همه رفتگان را بیامرزه منم ۱۰روزه بهترین دلسوزترین بخشنده ترین دایی رو از دست دادم خیلی دلتنگشم امیدوارم بیاد به خوابم برای شادی روحش فاتحه ای بخوانید با ذکر صلوات بر محمد و خاندان پاکش

  3. نسیم گفت:

    س دوستان مهربانم امسال سال غم انگیز ی بود چون پدر مهربانم در آغوش خود من دار فانی را وداع کرد من به عنوان دختر بزرگترش هر روز خود را سرزنش می‌کنم ای کاش می‌توانستم برای پدر کاری می‌کردم از غم از دست دادن پدر هر روز حالم بدتر از روز قبل است از شما دوستان خوبم خواهش می‌کنم که برای پدرم و تمام پدرها و مادرهای آسمانی فاتحه ای بفرستید و سه صلوات به نیت آقا امام زمان و برای شادی روح آن مرحوم بفرست انشاالله روح تمامی اموات قرینه رحمت الهی باشد و برای صبر من و تمام خانواده‌هایی که مثل من و خواهر برادرانم هستند دعا کنید مشیت الهی را هیچ وقت نمی‌شود کاری کرد و ما تسلیم اراده خداوند می‌باشیم یا علی

    1. ناشناس گفت:

      روح امواتتون شاد
      شب با عشقم خوابیدیم،صبح بیدار شدم برم سر کار صداش کردم اما….۴۰سالش بود،امروز شد۶۰ روز که تنهام گذاشت😭😭اگه اطمینان داشتم که اگه منم بمیرم دوباره میبینمش حتما خودمو میکشتم. تمام خیابون ها،آهنگها،آدمها همه جا رد پا و خاطراتش زنده میشن ، اون یکبار مرد و من روزی هزار بار دارم میمیرم. واقعا این دنیا ارزش لگد زدن به شکم مادر رو داره؟
      بدون اون خستم و افسرده،گنگ و گیج. شما اگه باورمند هستید و مذهبی دعا کنید

      1. مسافر دنیا گفت:

        سلام من ۴سال پیش پدرمو از دست دادم، و ۴ماه هم هست همسرم فوت شدن، دلم به دخترم گرمه، هرروز شده یه کار کوچیک واسه شادی روح امواتم انجام میدم، فقط به این فکر میکنم دخترم بزرگ بشه ازدواج کنه و منم بمیرم، دنیا واسم پوچه، چیزی واسه از دست دادن ندارم… لطفا ی صلوات واسه همه رفتگان بفرستیم🙏

      2. الی گفت:

        قربون اون دلت بشم منم مث شما هستم

      3. ناشناس گفت:

        روحشون شاد
        ۲۰روزه همسرم رو ازدست دادم.گیجم .هنوز منتظرم ازدربیاد تو خونه.فقط گریه میکنم.باعکساش حرف میزنم.ولی دریغ ازیک جواب……

  4. بنده تدا گفت:

    سلام ..
    من هم دلتنگ مظلوم ترین وبی کس ترین وتنهاترین پدر دنیا هستم

  5. امیر گفت:

    سلام
    من برادر خانم چند روزی از دست دادم روز اخر عمرش آمده بود خونمون که من نبودم واقعا خیلی نارحت هستم آقای محمد نور محمد انشالله در آرامش کامل باشی دوست دارم برای یکدفعه که ش ه درخواب ببینمت
    انشاالله

  6. .... گفت:

    سلام وقتی قصه غصه همتونو خوندم قلبم شدیدن بدرد آمد امیدوارم همشون درآغوش امن خدای مهربون باشن وآرامش ابدی نصیبشون…ولی قصه من بامال شما فرق میکنه احساس میکنم درد همگیتون برای من تحملش آسونتره تادرد خودم ..برادرعزیزتر ازجانم راناجوانمردانه ازمون گرفتن کاش بدست خدارفته بود برادرمن مریض بود وجونش روگرفتن جنایت بزرکیست ….من چطور تحمل کنم برادرمهربونم یک نابغه بود ..وازطرف دیگه حرفهای مردم پشت مرده میزنن حاله کسی که عزیزشو ازدست داده رو درک نمی کنن وپشت عزیزشون حرف میزنن ..این دنیا خیلی برای من کسالت باره وماندن دراین دنیا خیلی سخته برام

    1. ناشناس گفت:

      مم‌مهم مهربان ترین مادر رو از دست دادم خواهشا برای ارامش روحش فاتحه ای بفرستین با ذکر صلوات بر محمد و ال محمد

  7. یا حق گفت:

    برای شادی روح مادرم لطفا صلوات ممنونم 🙏

  8. آه گفت:

    عید امسال اولین سالگرد برادر جوانم هست…همین یه برادر رو داشتم خیلی مهربون و حامی بود… من چندین بار خوابش رو دیدم مخصوصا اون اوایل که فوت کرده بود و سوالهای زیادی ازش پرسیدم که توی خواب بهم جواب داد…گفت که توی باغ و جنگل زندگی میکنه… راستش برادرم عاشق طبیعت بود و کوهنورد و ورزشکار… برای مادرم تعریف میکنم ولی مادرم اصلا خوابش رو ندیده ، دلش تنگ شده و دوست داره توی خواب ببینه… مادرم اصلا نمیتونه بخوابه و به زور قرص خواب میخوابه…امیدوارم خوابش رو ببینه و دلش آروم بشه… برای شادی روح برادرم دعا کنید.

    1. موسی♡ گفت:

      خدا رحمتشون کنه

    2. ناشناس گفت:

      روح عزیزتون قرین لطف و رحمت پرودگار 🥺

  9. مژده گفت:

    چه عاشقانه ای بنویسم ،
    که دلتان برایم بلرزد!؟‌
    وقتی نه دستانش را گرفته ام،
    نه در آغوشش کشیده ام،
    و نه او را بوسیده ام …!
    من فقط از دور،
    او را در خویش گریسته ام ..
    عشق میان ما…
    معصوم ترین عشق تاریخ جهان بود …
    شب بخیر 🌱

  10. مژده گفت:

    مطمعنم اون آدم سابق نمیشم هرگز

  11. مژده گفت:

    سلام به همه دوستان منم در عین ناباوری در روز تولدم عشقم و نفسم رو از دست دادم الان ۸روزه که میگذره و از این شوک هرکار میکنم بخودم نمیام اما باز میگم مشیت الهی نمیشه با قضا و قدر جنگید دلم داره تو آتیش میسوزه بخدا
    خدا بهممون صبر بده صدتا قل هو والله و صدتا صلوات رو میگن اگه هدیه کنید میان به خوابتون
    عشقم به خواب من که نیومده هنوز
    واااااای خدا چقد داغدارم
    آروم و قرار ندارم
    دعا کنید بیاد بخوابم

    1. مجتبی گفت:

      روحش در آرامش 🙏🙏🙏🙏

    2. الی گفت:

      دورت بگردم منم مث شما عشقمو الان 7 روزه از دست دادم دارم میمیرم بدون اون

      1. شهره گفت:

        پدرم یکسالی هست ازدست دادم الان 5روزه مادرقشنگم رفته به دیار باقی وسخت تر اینکه من 10ساله ندیدمشون تنهایی توغربت مویه وزاری میکنم دلم تنگه مادر عزیزم بتاریخ 11/2/1403

    3. یه خاله داغدیده گفت:

      پسر خواهر منم چهل روز پیش از بین مون رفت
      ۱۲ سالش بود با سن کمش یه فرشته بود در لباس آدمیت
      بچه سالم سالم بود یه دفعه حالش بد شد بردنش دکتر به ساعت نکشید 😢😢😢😢
      خیلی دلم میخواد خوابش رو ببینم😭😭😭

  12. کوثر گفت:

    سلام
    دلتنگی همتون قابل درکه
    منم بهترین و صبور ترین و دلسوز ترین مادربزرگ دنیارو از دست دادم
    43روز توی کما زجر میکشید و وقتی بهش سر میزدیم توی کما از چشاش اشک میومد و دستمون رو فشار میداد حتی یک بار لبحند زد
    شادی روح همه ی اموات صلوات
    و لطفا براش یک فاتحه یا صلوات بخونید

  13. مریم گفت:

    سلام
    منم پدرمو چند روز پیش توی روز پدر از دست دادم خیلی دلتنگشم خدا همه پدران و مادران آسمانی رو بیامرزه
    لطفاً برای شادی روح پدرم صلوات بفرستید ممنون

    1. هلن گفت:

      سلام منم پدرم را شب تولد حضرت علی از دست دادم شما رو درک میکنم خدا رحمت کند پدر تون رو روحش شاد😔

  14. فرزانه گفت:

    سلام خداوند همه ی عزیزان و اموات از دست رفته مان را بیامرزد
    منم دو هفته میشه مادر مهربانم را که هم پدر بود هم مادر بود هم بهترین و نزدیکترین دوستم بود از دست دادم
    و در غم دوریش و دلتنگی دارم می‌سوزم
    خدا به. دل همه ی شما عزیزان داغدار صبر عنایت کنه و آرزوی من هم دیدن روی ماه مادرم در خواب هست .

  15. نازنین ثمدی گفت:

    من نازنینم چهار ده سالم هست و برادرم هفت سالش هست من و برادرم هفت سال پدرمون را از دست دادیم داداشم اصلا پدرم و ندید منم دلم لک زده حتی یک ثانیه هم که شده بابا اکبرم و ببینم الان وقت اذان هست و من دعا میکنم ای دعا ها جواب بدن حدعقل من بابام و تو خواب ببینم البته مطمعنم خدا اونقدر ارحم و راحمین که قطعا دعام و مستجاب میکنه لطفا شادی روح پدرم یک صلوات بفرستین

    1. طلا گفت:

      روح پدر نازنینت قرین رحمت الهی دختر عزیزم و درود بر پدرت که همچین دختر باکمالاتی تربیت کرده مطمئنم که پدرت به وجودت افتخار میکنه و همیشه مراقب تو و برادرت هست عزیزم.منم پدر و مادر عزیزم رو از دست دادم و از صمیم قلب دلتنگیتو درک میکنم.

      1. صفیه هادی زاده گفت:

        من صفیه هستم وحدود دو سال ونیم که مادر م که دوست عزیزم بود بهترین مادر دنیا بود از دست دادم وگذشته یکی از دوستان خوبم که در حد مادرم بود از دست دادم ودر غم فراقشون میسوزم لطفا صلوات بفرستید براشون واز خدا برای من صبر بخوابید

      2. صفیه هادی زاده گفت:

        من صفیه هستم‌ خدا بهتون صبر بده عزیزم

        1. رضایی گفت:

          سلام آن شاال..بقای عمر شما وعزیزان باشد وخدا صبرتون بده منم عزیزم وهمسرم را جلوسال نو از دست دادم الهی بمیرم قبلش ورم کرده بود وسنگین بهم گفت یونی منوبکشی بالا آخه بخاطر زخم بستر وناتوانی جسمی وحرکتی وریه تشک مواج زیر پاش انداخته بودم روزجمعه ودهه اول فاطمیه بود به پسرم کفتم بابات دار ه میره باورنکردنی شب نرسیده فوت کردجانباز بود وافسردگی باعث شده چه گفتم برو برای جانبازی گفت باخدا معامله کردم خیلی خوب وصبوربود خیلی سختی کشیدم ومواظبش بودم حتی کرونا نگر فت پوشکش میکردم دست وپاش پلاتین بود میگفتنمیدونم برای خدا چکارکردم توسرراهم قرارداد ودستمال ماچ می‌کرد میگفت توفرشته ای ولی هنوز خوابش ندیدم میشه صلوات بفرستید اسمش اصغر خدا بیامرزد ورحمت کندجمیع رفتگان و همچنین رفتگان شما ممنون

    2. ن ر گفت:

      سلام عزیزم خدا رحمت کنه پدر تون صبر داشته باشید خدا ارحم الراحمین ا

  16. امیررضا گفت:

    منم عمه جونم رفت تنها کسی بود که واقعا قوی و مهربون بود

  17. ناشناس گفت:

    سلام من دخترمو ۲۰روزه از دست دادم خیلی دلم براش تنگ شده دوست دارم تو خواب ببینمش دعا کنید براش یه صلوات براش بفرستید ممنونم

    1. فاطمه گفت:

      سلام درست ۲۸ اسفند ماه دختر نازنینم جگر گوشه ۱۵ سالم رو از دست دادم تمام وجودم رو غم و درد فراگرفته برای همه از خدا آرامشی از جنس خودش میخوام برای شادی دختر صلوات بفرستین . ممنون .

  18. امین گفت:

    من پدرم رو۴۳روزه ازدست دادم دلم لک زده برای دیدن روی ماهش وشنیدن صداش دعاکنیدبیادتوخوابم

  19. ملودی گفت:

    من نامزدمو ۳ روزه ازدست دادم دعا کنید ببینمش توخواب برای شادی روح تموم رفته هام صلوات بفرستید اگه دوست داشتید

    1. heliapub گفت:

      خدا رحمت کنه

    2. ناشناس گفت:

      خدا رحمتشون کنن و به شما صبر عطا کنن…
      براشون قران زیاد بخونید و به نیتشون خیرات کنید

      1. احدی گفت:

        سلام دوستان منم شوهر عمه ام دو روزه فوت کرده خیلی دوسش داشتم مثل عموی واقعیم بود خدا بیامرزدش اگه زحمتی نیست برای شادی روحش صلوات بفرستید

        1. مهسا گفت:

          سلام منم یک ماهه عشقم رو از دست دادم نمیتونم آروم بگیرم جیگرم میسوزه😭

          1. Tala گفت:

            منم عشقمو از دست دادم، کاش میشد باهم حرف بزنیم، آخه شاید بتونیم همو درک کنیم

    3. ناشناس گفت:

      خداهمه ی رفتگان رورحمت کنه بخصوص پدرمرحوم من که ۶۰روزازدنیارفته
      جهت شادی روح همه ی عزیزان فاتحه وصلوات نثارکنیم

  20. محمود گفت:

    سلام
    منم پسر۲۱ ساله ام را ۲۴ روزه ازدست دادم ومیخواستم بعدمحرم دامادش کنم اما تقدیرخداوند چنین بود واصلا به خوابم نیامده وخیلی دل تنگش هستم .دلم برای باباجون گفتنش تنگ شده اصلا این دنیا برام ارزش نداره حتی خوابم هم برایم لذت نداره وقتی می خوایم خسته تر میشم .لطفا دعاکنید خوابش راببینیم از احوالش باخبربشم .دیگران خوابش رادیدند که خادم حضرت ابوالفضل شده چون روز اربعین ازدنیا رفته . وگفته حالم وجایم خوبه دلم نمی خواد برگردم به دنیا اینجا بهتراز دنیاست . خدابه همه ی کسانی که عزیزانشان را ازدست دادن صبر عنایت کند و رفتگان را با بهترین ها محشور وهمچنین کند.

    1. heliapub گفت:

      خدا رحمت کنه

    2. لیلی گفت:

      صد تا قل هوالله و ص تا صلوات هدیه کنید به پسر خدا بیامرزتون ان شاالله میاد به خوابتون

    3. ناشناس گفت:

      اللهی خدا به دل پر دردت صبر پده ، و به مراد قلبیت برسی

      1. فریبا گفت:

        منم پسرم را هفت ماه از دست دادم پسرم،مونس وهمدهم بود،منو تنها گذاشته رفت خیلی دلتنگ مامان گفتنش شدم،،از دست دادن فرزند خیلی سخت و دردناک، شب و روزم با گريه کردن میگذره، دعا کنید که خوابش ببینم

    4. ناشناس گفت:

      روح پسر آسمانیتون شاد منم مثل شما پسر ۲۲ سالم رو سه ماه ونیمه از دست دادم و درکتون میکنم که چقدر سخته .داغ بزرگی رو به دوش میکشیم .الهی که روح عزیزانمون در آرامش باشه

      1. حسین گفت:

        روحشون شاد قطعا به خوابتون میاد خدا بهتون صبر بده

    5. ناشناس گفت:

      خدا به شما هم صبر بده و دلتون رو آروم کنه. قطعا اون جاش خوبه فقط دلتنگی بازمانده ها آزار دهنده ست به خصوص پدر و مادر.انشا الله خداوند خودش به دلتون آرامش و شکیبایی عطا کنه

    6. ناشناس گفت:

      سلام برادر ۴۲ ساله ام از طرف دختر مورد علاقه اش ضربه روحی میخوره و سکته میکنه با هزار آرزو رفت پاکترین پسر بود ما هم شدیم مرده متحرک

    7. الناز گفت:

      سلام. باید آرامش فکری و ذهنی داشته باشی، که متاسفانه تو این شرایط براتون سخته. چون برای ارتباط با اون دنیا و مردگان ذهن آروم و خاموش لازمه. ممکنه خوابشو ببینی ولی یادت نیاد، چون ذهنت شلوغه

    8. ناشناس گفت:

      خداوند ب دلتون صبر بده الهی که هرچه زودتر ب خوابتون بیاد منم چهل روز مادر نازنینم رو از دست دادم هرچی میگذره بدتر میشم😔

  21. M💔N گفت:

    مرد زندگیم عشق مهربانم که حسرت دیدن روی ماهش در دلم ماند تا قیامت از دست دادم و خدا مرا لایق داشتن او را ندانست از پیشم گرفت پیش خود بورد قرار بود باهم ازدواج بکنیم خدایا قلبم آتش گرفته هر چی دعا میکنم خدا مره ببرد پیش مرد رویاهایم نمیبرد و در خوابم هم نمیاید 😭😭😭😭🥀💔27/09/2023

    1. heliapub گفت:

      خدا رحمت کنه

    2. ناشناس گفت:

      من ۴ ماه پسر ۲۶ سالم از دست دادم دلم داره میترکه فقط براش قران صلوات نماز میخونم و از خدا خواستم بهترین جا رو داشت باشه چون واقعا یه دونه بود از همه لحاط۹

      1. ناشناس گفت:

        من برادرم را که تازه پزشک شده بود از دست دادم. بعد سالها دوری. این دنیا به هیچ نمی لرزد. تف به این دنیا. از غم برادرم بد جوری داغ دیدم. بد داغ کرد . خدا نمی دونم حکمتت چیه اینجوری داغم کردی.

        1. ناشناس گفت:

          سلام عزیزان خدا رفتگانه همه رو بیامورزه صدتا قلوالله وصدتاصلوات واسه داداشم بفرستیدکه انشالله خداوندجاشو بهترین کنه خدا به هیچکس داغ برادر نده اخ که داغ برادر چقد سخته یا پروردگار خودت صبر بده الهی امین🙏😭😭

  22. مژگان گفت:

    من سی وپنج سالمه ویک پسر داشتم از دار دنیا که اونم نوزده سالش بود اما خدا از من گرفتش دعا کنید به خوابم بیاد چون خیلی دل تنگشم نیومده به خوابم ندیدمش

    1. لیلا گفت:

      درد بزرگیه
      خداوند بهتون صبر و ارامش بده ان شالله

    2. ناشناس گفت:

      الهی بمیرم واسه دلت الهی به حق علی خواب بچتو ببینی روحش شاد باشه عزیزم🖤🖤🖤🖤🖤🖤

    3. میشا تند خیز رودسری گفت:

      من پدربزرگم توروز عروسی پسرش ماشین زد بهش خورد به جدول رفیقشم باهاش مرد دعا کنید پدر بزرگم به خوابم بیاد

      1. heliapub گفت:

        خدا رحمت کنه

  23. حمید گفت:

    من پسر عموم رو ۸ ساله از دست دادم، حسرت روزهایی رو میخورم که زنده بود و بیشتر ندیدمش

  24. ناشناس گفت:

    مامانی،مامان بزرگ،عمو جونم،خاله مهربونم،میشه یکیتون بیاید بخوابم باهاتون حرف دارم،یا بیایید یا دعا کنید من بیام

    1. رضا گفت:

      قدر زنده هاتونو بدونین اگه ارزویی دارن به دستتون محقق میشه انجام بدین به تعویق نندازین، اگه میتونین خوشحالشون کنین به تعویق نندازین. پدر بزرگ مادریم ارو داشت عروسی منو ببینه از بس درگیر دنیا و برنامه های مالی شدم و فکر پیشرفت بودم عمرش کفاف نداد. حالا یه عمر عذا وجدان ولم نمیکنه. ارزو دارم به خوابم بیاد بگه ازم ناراحت نیس. لطفا برام دعا کنین بیاین در حق هم دعا کنیم ان شاالله که به حاجتمون برسیم😣😖😭😖💔🖤😔

  25. معصوم گفت:

    دو ساله بابامو ندیدم.رفت که رفت.دلم براش تنگ شده.بابای مهربونم دلم واسه ناز کشیدنات تنگ شده

    1. نیلوفر گفت:

      من دوساله خواب مامانمو ندیدم چه دعای بخونم بیاد به خوابم

  26. مهسا گفت:

    سلام دوستان همدردمنم مامانم که تمام کس ام بودروازدست دادم مامانم خیلی مهربون بود.خیلی ساده وپاک بوداصلاتمام زندگیم مختل شدهرچی میگن گذرزمان ولی من اصلاخوب نمیشم انگارواردیک دنیابی مفهوم شدم

    1. ناشناس گفت:

      خداراحمتش کنه
      منم به همین درد مبتلام

    2. ناشناس گفت:

      خدا رحمت کنه

    3. ناشناس گفت:

      چطورتحمل کنیم منم دارم می‌سوزم سه روزه

  27. سما گفت:

    واقعا همینطوره.خذا ب همه صبر و آرامش و ب روح مهربونشون شادی عنایت کنه.انشاالله

    1. ریحانه گفت:

      سلام من نوه اول خونوادم هستم و سنم 12 تو خونواده من فقط مامان بزرگم منو دوست داشت که اونم فوت شد از اون موقع خوابشم ندیدیم ولی مامانم دیده

  28. heliapub گفت:

    خدا رحمتشون کنه

  29. زهرا گفت:

    من هم مامان مهربونم رو تازه از دست دادم دیگه دنیا برام زندانه.پدرمو پانزده سال پیش از دست دادم وقتی مادر آدم از دنیا میره انگار آدم ۱۰ تا پدر از دست میده

    1. ناشناس گفت:

      😭😭😭

    2. ناشناس گفت:

      روحشون شاد منم مادرم رو تازه ازدست دادم

  30. ناشناس گفت:

    ای وای خواهر عزیز جوون من هم تازه فوت شده فقط میگیم ای وای

    1. heliapub گفت:

      خدا رحمت کنه

    2. آیلار موسوی گفت:

      چن سالش بود

  31. علی آزادی گفت:

    چطور در حین خواب دیدن مرده ت
    بتونیم مسلط ازش سوال کنیم

    1. heliapub گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفا این گونه سوالات را از دفاتر مراجع تقلیدتون برسید

    2. ریحانه گفت:

      دو ماه پیش یکی از اقوام که به تازگی مرحوم شدن رو تو خواب دیدم.و خیلی جالب از اوندنیا و اینکه ایا در لحظه مرگ ترس داشته یا نه ازش سوال پرسیدم و جواب دادن اولش ترسیدن و اعمال ادم ها باعث ترس یا خوشحالی میشه و سریع غیب شدن

    3. ناشناس گفت:

      من طیبه هستم پسر عزیزم ۳۸ ساله ایست قلبی کرد بدون هیچ دردی الان ۱۱ روز رفته من از فراقش دارم میمیرم پسرم گل زمستونی من بود اولین گل زندگیم بود دلم میخواد تو خواب ببینمش برام دعا کنین

      1. heliapub گفت:

        خدا رحمت کنه

    4. سالار گفت:

      سلام اصلا نمیشه من تازه خواهرم رو از دست دادم سه بار دیدمش خواستم هم چیزی بپرسم زبونم بسته شده

    5. ناشناس گفت:

      نمیدونم

  32. محمدسام آشوری دارگانی گفت:

    انشا الله روح همه س شهدا و مرده ها شاد باشد

    1. ناشناس گفت:

      منم ۱۶سالمه وسیله که بابام رااز ست دادم خیلی سخته خیلی دوست دارم یعنی آرزومه که یه بار دیگر ببینمش

  33. ناشناس گفت:

    تشکر مفید وارزشمندبود

    1. heliapub گفت:

      خواهش میکنم خوشحالیم که مفید بوده

  34. ناشناس گفت:

    خیلی ممنون

    1. heliapub گفت:

      خواهش میکنم

      1. ناشناس گفت:

        عالی بود اما ایکاش میدانستیم چه امواتی هرهفته به زمین میان وچه امواتی سال یکبار.

  35. اصغر ‌کرمزاده گفت:

    بسیار عااااالی
    ان شاالله همینطور که اینجا نوشته شده است باشد.

  36. شهرام گفت:

    عالی

    1. heliapub گفت:

      سپاس از لطف شما

  37. جهان گفت:

    بسيار اموزنده و مفيد هستن مطالب ،

    1. heliapub گفت:

      ممنون از لطف شما

      1. رضا گفت:

        کاشکی دوباره بابایم را در خواب ببینم روحیه ام باز شود و حالم جا بیاد

        1. ناشناس گفت:

          ایشالا میبینی منم میخام ببینم یک روزه بابام رفته

          1. ساحل گفت:

            خدا بهتون صبر بده
            خدا رحمت کنه انشالله

        2. ناشناس گفت:

          ایشالا میبینی
          منم بابام دیروز مرد نمیدونم چیکار کنم

          1. ابراهیم گفت:

            خدا بیامرزه همه ی رفتگان رو.با اعتقاد براشون قرآن بخوان و صدقه بده مداوم باشه.بهش میرسه .و دعای اون ها موثر هست تو زندگی

          2. علی گفت:

            خدا بیامرزه

        3. ناشناس گفت:

          خدا بیامرزه همه ی رفتگان رو.با اعتقاد براشون قرآن بخوان و صدقه بده مداوم باشه میاد به خوابت

      2. هیوا گفت:

        من هم دو روز پیش پدربزرگم فوت کردن و خیلی نارحت هستم همش با هم میرفتیم بیرون و توی همه عکسایی که دارم قسمتی از او یا او داخل دوربین هستش امیدوارم امشب باهاش حرف بزنم

        1. heliapub گفت:

          خدا رحمت کنه

          1. ناشناس گفت:

            روحشان شاد

        2. IC گفت:

          مطمئن باش پدربزرگت میخواد باهات حرف بزنه!پدربزرگت صدات رو میشنوه !اگه اراده کنی می تونی پدربزرگت رو ببینی !

    2. ناشناس گفت:

      مادرم تازه از دنیا رفت، دیگه این دنیا برام معنایی نداره

      1. ناشناس گفت:

        پسرم 17سالش بود که پر کشید الان اصلا زمان نمیگذرد زمان متوقف شده چطوری باید به زندگی بر گردم

        1. ناشناس گفت:

          برنمیگردی بعداز فوت عزیزترین کس ، آدم دیگه اون آدم سابق نمیشه

          1. Rg گفت:

            سلام دومادم۳۴سالش بودبدون هیچ مریضی ایست قلبی کرد۶ماهه ازداغش دارم میسوزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *