آموزش

حك لوگو بر روي روكش كتاب نفیس، سالنامه و سررسيد

حک لوگو بر روی کتاب نفیس

 شركت ها و ارگانهايي كه سالنامه و يا كتاب نفیس و غيره خريداري ميكنند، اغلب با اين سوال مواجه ميشوند كه چه امكاناتي براي حك لوگو بر روي روكش كتاب نفیس، سالنامه و سررسيد یا هر محصول خريداري شده دیگر وجود دارد. در زير به انواع حك لوگو كه ميتواند مورد استفاده قرار گيرد اشاره ميشود.

این مقاله را نیز برای آشنایی با مشخصات یک کتاب با کیفیت مطالعه بفرمایید.

حک کردن لوگو به چند روش انجام میشود: لیزر، پلاک فلزي، پلاك مولتي استايل، طلاکوب يا نقره كوب، داغ کوب، چاپ سیلک و چاپ فلت بِد (چاپ بر روي اجسام تخت)

پلاک فلزی:

جنس این پلاک ممکن است استیل، برنج و یا کروم باشد و از این حک بیشتر برای جلدهای سخت استفاده می شود . جلد سخت به جلد هایی گفته می شود که قابلیت ارتجاعی نداشته باشند . برای حک طرح مورد نظر نهایتاً باید از دستگاه لیزر استفاده شود تا طرح بر روی پلاک لیزر شود . ارزش قیمتی این حک از سایر حکاکی ها بالاتر می باشد.

پلاک فلزی

پلاک مولتی استایل:

مولتی استایل به دو نوع نازک و ضخیم تقسیم می شود ، که نوع نازک آن فقط از یک لایه فلزی نازک پشت چسب دار تشکیل شده است اما نوع ضخیم آن لایه فلزی بر روی یک فوم فشرده قرار می گیرد . این پلاک را در رنگ های طلایی و نقره ای و برخی رنگ های دیگر می توان تهیه نمود . این حک برای انواع مختلف جلد سررسید استفاده می شود که همانند پلاک طرح مورد نظر باید بر سطح فلزی حک، يا با دستگاه هاي چاپ فلت بِد بر روي آن چاپ شود.

پلاک مولتی استایل

حک داغی:

 داغی با دستگاه پرس انجام می شود که برای حک لوگو ابتدا باید از طرح مورد نظر کلیشه ساخته شود . کلیشه همان قالب فلزی از لوگو مد نظر می باشد ، در نهایت کلیشه بر روی دستگاه سوار می شود و با درجه حرارت مشخص طرح بر روی جلد حک می شود .این حک برای جلدهای چرم و گالینگور استفاده می شود.

حک داغکوب

حک طلاکوب و نقره کوب:

 این حکاکی ها مکانیزمی همانند داغی دارند با این تفاوت که ورقه ای نازک به رنگ طلایی یا نقره ای قبل ازپرس کلیشه، بر روی کلیشه قرار داده می شود تا با درجه حرارت معین حک لوگو بر روی جلد صورت گیرد . این حک برای جلدهای گالینگور و سلفون توصیه می شود.

مقاله مرتبط: انواع روکش کتاب

حک طلاکوب یا نقره کوب

چاپ سیلک:

 این چاپ از روش های رایج برای چاپ لوگو در دو رنگ و یا بیشتر است که در این روش قالب لوگو را شابلون می نامند و با استفاده از آن و بهمراه مرک خاص این چاپ لوگو بر روی جلد منتقل می شود.

چاپ سیلک

چاپ فلت بِد (چاپ بر روي اجسام تخت):

 به صورت خیلی خلاصه اگر بخواهيم در این خصوص توضیح بدهيم: دستگاه چاپ فلت بِد به انگلیسی (Flatbed Printer) یا چاپ مسطح برای چاپ موادی به کار می رود که قابلیت انعطاف نداشته و نمی توانند همانند بنر داخل دستگاه قرار گیرند. همانند : سطوح کاشی، سنگ، چوب، شیشه، فلز، سرامیک، پلکسی گلاس، چرم ، سرامیک ، تخته ، شیشه و …

چاپ فلت بد

منبع: کاوا پرینت

با سپاس از همراهی شما در این مقاله، با افتخار منتظر دریافت نظرات و سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *