بهترین کتاب

راهنمای خرید بهترین کتاب برای هدیه به زن

بهترین کتاب برای هدیه به زن

کتاب برای هدیه به زن

از زمانی که اولین رمان‌ ها و کتاب‌ های شعر منتشر شدند؛ بانوان در سرتاسر جهان نسبت به آن‌ ها علاقه خود را نشان دادند. بانوان به علت روح لطیفی که دارند به خواندن کتاب شعر و رمان بسیار علاقه مند هستند. برای همین است که کتاب، یکی از بهترین هدیه‌ ها برای بانوان به شمار می‌ رود.

کتاب هدیه‌ ای ماندگار است که علاوه بر بالا بردن آگاهی، یک تفریح سالم هم به حساب می‌ آید. پس طبیعی است که به دنبال یک کتاب خوب برای همسر، مادر، دختر، خواهر یا بانوان اطرافتان باشید. در این مقاله قصد داریم تا به شما بهترین کتاب برای هدیه به زن را معرفی کنیم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین کتاب برای هدیه به بانوان

 

انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به زن

بهترین کتاب برای هدیه به زن

اگر کتاب را به عنوان هدیه برای یک خانم در نظر گرفته‌ اید؛ انتخابتان بسیار درست است. اما ممکن است این که چه کتابی را انتخاب کنید به یک دغدغه بزرگ برای شما تبدیل شده باشد. کتاب‌ هدیه‌ ای است که می‌ تواند برای هر خانمی با هر میزان صمیمیتی که دارید مناسب باشد. اما  از آنجا که کتاب خواندن نوعی سرگرمی است و کتاب‌ ها در ژانر‌های بی‌ شماری نوشته می‌ شوند؛ پیدا کردن یک کتاب مناسب برای هر فرد کار ساده‌ ای نیست چرا که انتخاب کتاب به شخصیت فردی ربط پیدا می‌ کند.

اگر به قدر کافی از سبک و سلیقه خانمی که می‌ خواهید برایش کتاب را تهیه کنید آگاهی ندارید؛ بهتر است یک کتاب شعر از ادبیات کلاسیک ایرانی به او هدیه دهید. محال است یک خانم ایرانی کتاب‌ خوان به کتاب‌ های شعر کلاسیک ایران علاقه نشان ندهد.

در ادامه‌ مطلب به شرح کتاب‌ های ادبیات کلاسیک ایران خواهیم پرداخت که هر کدام از آن‌ ها می‌ تواند بهترین کتاب برای هدیه به زن باشد.

دیوان حافظ

دیوان حافظ کتابی است که تمام اشعار سراییده شده توسط حافظ در آن یافت می‌ شود. بیشتر این اشعار به زبان پارسی است اما یک غزل تماما عربی و چند غزل ملمع نیز در میان آن وجود دارد. بخش اعظم کتاب دیوان حافظ به غزلیات سراییده شده توسط حافظ اختصاص دارد.

علاوه بر غزل‌ ها، اشعار دیگری در قالب شعر‌های مختلف از جمله مثنوی، رباعی، قطعه، قصیده و… در کتاب دیوان حافظ به چشم می خورد. تعداد غزل‌ هایی که به صورت رسمی مورد پذیرش واقع شده و تایید شده که حافظ آن‌ ها را سروده است حدود 500 غزل است.

دیوان حافظ از کتاب‌ هایی است که هر خانه‌ ای به یک جلد از آن نیاز دارد و یک هدیه بسیار ارزنده برای تمام خانم‌ ها به حساب می‌‌ آید. مطمئن باشید با خرید یک جلد دیوان حافظ چرمی می‌ توانید هر بانویی را با هر سلیقه‌ ای خوشحال کنید.

بهترین کتاب برای هدیه به زن

بهترین کتاب برای هدیه به زن

رباعیات خیام

خیام یکی از شاعران مشهور و به نام ایرانی است که جزء حکمای دوره خود به شمار می‌ رود. رباعیات خیام از حدود 57 رباعی غیر تکراری تشکیل شده است. یکی از دلایلی که باعث شده رباعیات خیام در میان ایرانیان محبوب شود، زبان ساده و بی آلایش او در سراییدن شعر است.

حتی اگر اطلاعات ادبی بالایی نداشته باشید هم می‌ توانید به آسانی رباعیات خیام را مطالعه کنید، مفهوم آن را بفهمید و از خواندن آن نهایت لذت را ببرید. خیام یکی از شعرایی است که سبک زندگی و روش فلسفی خود را به آسانی و با زبانی سلیس و شیوا بیان می‌ کند. از رباعیات خیام می‌ توان با عنوان بهترین کتاب برای هدیه به زن یاد کرد چرا که شیوه بیان او باعث می‌ شود هر بانویی با هر سطح سواد ادبی بتواند شعر‌هایش را بخواند و از آن لذت ببرد.

مثنوی مولوی و سایر کتاب‌ های مولانا

جلال‌ الدین محمد بلخی نیشابوری ملقب به مولوی یا مولانا، یکی از برترین عارفان و شاعران ایران و جهان است. وی آثار بسیاری دارد که در تمام آن‌ ها مواردی مانند سبک زندگی درست، فلسفه، دین و عرفان بررسی شده و یک سبک عرفانی بسیار غنی دارد. از آثار ایشان می‌ توانیم به مثنوی معنوی، فیه ما فیه، غزلیات شمس، رباعیات و آثار منثور اشاره کنیم.

کتاب‌ های مولانا در زمره کتاب‌ هایی قرار دارند که با هر سبک و سلیقه‌ ای هم‌ خوانی دارند. شما را به تفکر عمیق فرو می‌ برند و دیدگاهتان به زندگانی را تغییر می‌ دهند. خواندن آثار مولانا علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی نیز دارد.

کتاب مثنوی مولوی به عنوان بهترین کتاب برای هدیه به زن، دارای شش جلد و بیست و هفت هزار بیت است. این کتاب یکی از برترین آثار ادبیات تعلیمی و عرفانی به زبان فارسی است که نمود بسیاری از فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در آن نمایان گشته است. در این کتاب فرد با حقایق عالم هستی آشنا می‌ شود و بعد از کسب آگاهی به فکر و اندیشه فرو می‌ رود. با این تفاسیر بعید نیست که می‌ گویند هر انسانی با خواندن مثنوی به یک فرد دیگر تبدیل می‌ شود.

رمان‌ های ایرانی و خارجی

یکی از کتاب‌های مورد علاقه بانوان، رمان‌ ها هستند. رمان به داستان‌ های بلندی گفته می‌ شود که یک قسمت یا تمام زندگی یک یا چند شخصیت را مورد بررسی قرار می‌ دهند. بانوان علاقه زیادی به کتاب‌ های رمان نشان می‌ دهند و هر کدام از آن‌ ها حداقل یک رمان نویس محبوب دارند.

با توجه به علاقه‌ ای که بانوان به رمان‌ ها نشان می‌ دهند، متوجه می‌ شویم که رمان بهترین کتاب برای هدیه به زن است. برای خرید یک رمان باب میل بانویی که قصد هدیه دادن به او را دارید، بهتر است به کتابخانه شخصی او نگاه کنید و نویسنده‌ های محبوبش را شناسایی کنید. در مرحله بعد می‌ توانید یکی دیگر از کتاب‌ های نویسنده محبوبش را برای او تهیه کنید.

بهترین کتاب برای هدیه به زن

 

بهترین کتاب برای هدیه به زن چه کتابی است؟

کتاب‌ های روانشناسی و سبک زندگی

اکثر بانوان علاقه دارند تا سبک زندگی خود را ارتقا دهند و روی خود سازی تلاش می‌ کنند. برای این بانوان می‌ توانید کتاب‌ هایی از جمله کتاب‌ های سبک زندگی، ارتقا کیفیت زندگی شغلی و… خریداری کنید. اگر بانویی که قصد خرید کتاب برای او را دارید تازه مادر شده است، می‌ توانید برای او کتاب‌ هایی که در باب تربیت فرزند نوشته شده است را تهیه کنید.

نتیجه گیری درباره بهترین کتاب برای هدیه به زن

در مقاله فوق به ارائه نکاتی درباره بهترین کتاب برای هدیه به زن پرداختیم. در این مطلب بهترین آثار ادبیات کلاسیک ایران از جمله دیوان حافظ، رباعیات خیام، شاهنامه فردوسی و آثار مولانا را مورد بررسی قرار دادیم. اگر قصد خرید هر کدام از این کتاب‌ ها را برای هدیه دادن دارید، بهتر است از انواع نفیس آن که شکل و شمایل زیبا و معقولی دارند استفاده کنید.

انتشارات هلیا آماده عرضه هر کدام از کتاب‌ های گفته شده به شما عزیزان است. خرید هر کتابی از سایت نشر، همراه با ارسال رایگان و ضمانت سلامت کتاب خواهد بود. امیدواریم مطلب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *