بهترین کتاب

بهترین کتاب برای هدیه به پدر

بهترین کتاب برای هدیه به پدر

بهترین کتاب برای هدیه به پدر

انتخاب هدیه برای پدرها شاید به ظاهر کار سختی نباشد چرا که یک پدر بیش از آنکه انتظار هدیه ‌ای منحصر به فرد از فرزند خویش داشته باشد، ترجیح می ‌دهد که خوشحالی و رضایت او را ببیند و هر هدیه ‌ای که از فرزندش دریافت کند با مشاهده‌ شادی او، خود نیز شادمان می ‌شود. با این حال هدیه‌ ای که به یک پدر داده می ‌شود نشان دهنده‌ ارزش و جایگاه او بین فرزندان و خانواده اوست. بی شک یکی از مناسب ‌ترین هدیه ‌ها برای پدرها در مناسبت ‌های مختلف کتاب است اما سوال مهم اینجاست که بهترین کتاب برای هدیه به پدر چیست؟

بهترین کتاب برای هدیه به پدر
بهترین کتاب برای هدیه به پدر

 

از کتاب‌ های ادبی تا دینی و تاریخی تا کتب نفیس

بدون شک بهترین کتاب برای هدیه به پدر کتابی است که مناسب خلق و خو، طرز فکر و ویژگی ‌های شخصیتی او باشد. کتاب هدیه بهتر است یا از میان موضوعات مورد علاقه او انتخاب شود، مثلا ادبیات، تاریخ، روانشناسی و … یا نسخه ‌ای نفیس از کتابی باشد که او می پسندد.

مثلا نسخه‌ نفیسی از شاهنامه یا دیوان حافظ. کتاب ‌های نفیس کتاب ‌هایی هستند که ارزش و اعتبار محتوای آن ها برای همگان ثابت شده است. کتاب ‌هایی مانند قرآن، دیوان اشعار شعرای بزرگ یا هر کتاب دیگری که آنقدر ارزشمند باشد که دارنده آن علاقه داشته باشد به شکلی شکیل، مثلا درون جعبه ‌ای منبت کاری شده یا با جلد چرم و یا حتی ساک MDF  آن را نگهداری کند.

کتاب ‌های نفیس بیشتر از آنکه برای مطالعه مورد استفاده قرار گیرند، با فرض اینکه پیشتر محتوای آن ها بارها خوانده شده است به عنوان یادبودی از علاقه و احترام نگه داشته می‌ شوند.

از طرف دیگر اما، کتاب‌ هایی که برای مطالعه هدیه داده می ‌شوند برای پدری که آن کتاب را دریافت می‌کند باید از نظر محتوایی جذابیت داشته باشند، حال چه رمان و کتاب داستان باشند، چه کتابی تاریخی یا اینکه کتابی کاربردی؛ مثلا کتاب ادعیه و مناجات. با این حساب به چند مورد از بهترین کتاب‌ ها برای هدیه به پدر می ‌توان اشاره کرد:

 

دیوان اشعار

برای ایرانیان شعر تنها نوشته ‌هایی روی کاغذ نیست که از گذشته ‌های دور گوشه کتابخانه ‌ها انباشت شده باشد. زندگی، طرز نگاه، آداب و رسوم و حتی ضرب ‌المثل‌ های ایرانیان با اشعار و ادبیات کهن سرزمینشان گره خورده است. از شاعرانی مانند فردوسی، سعدی، حافظ و سنایی گرفته تا شعرای جدیدتر مانند شهریار و سهراب سپهری بخشی از ذهنیت مردم را تشکیل داده ‌اند.

اکثر پدرها نیز، با هر شغل و پیشه ‌ای مجموعه از اشعار و مثل ‌های گوناگون را از بر هستند، به شکلی که در کلام روزمره‌ شان هم از آن ها به وفور استفاده می‌ کنند. انتخاب دیوان اشعار شعرای بزرگ به عنوان بهترین کتاب برای هدیه به پدر، انتخابی جذاب و در عین حال همراه با احترام به حساب می ‌آید.

بهترین کتاب برای هدیه به پدر
بهترین کتاب برای هدیه به پدر

 

قرآن

قران به عنوان کلام پروردگار یکی از اجزای اصلی خانه‌ ایرانیان است. در هر مراسمی هم، از عقد و عروسی گرفته تا تحویل سال نو، قرآن بخشی از آداب و رسوم مردم ما است. اگر چه ارزش قرآن در اصل به خواندن آیات آن است اما هر پدری هنگام سال نو به یک قرآن که عیدی فرزندانش را لای آن گذاشته باشد هم احتیاج دارد.

 

ادعیه

اگرچه این روزها گوشی ‌های هوشمند امکانات و برنامه ‌های زیادی از جمله برنامه‌ های مرتبط با دعا و زیارت و … را در اختیار کاربران قرار می ‌دهند اما اکثر پدرها که کار با گوشی برایشان بعضا دشوار است، همچنان نسخه‌ های کاغدی و کتاب ‌های ادعیه را ترجیح می‌ دهند.

یکی از بهترین و کاربردی ‌ترین کتاب ‌هایی که می توان به پدرها هدیه داد کتاب‌ های دعا و زیارت است. از آنجایی که پدرها معمولا کتاب دعا و زیارت خود را در جانماز یا محل عبادت خود قرار می ‌دهد توجه به ظاهر این کتاب ‌ها ( مانند جلد یا جعبه نگهداری) هم می ‌تواند آن ها را به هدیه ‌ای ماندگارتر تبدیل کند.

 

کتاب‌ های دیگر

بسیاری از پدرها، به دلیل مشغله ‌های کاری بیشمار تا سال ‌های بازنشستگی به ندرت فرصت مطالعه‌ کتاب ‌‌های غیر مرتبط با کارشان را پیدا می کنند. اما، به خصوص پدرهای بازنشسته که زمان آزاد بیشتری در اختیار دارند عموما علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌ های متنوع نشان می ‌دهند، از کتاب ‌های روانشناسی و رمان های جنایی گرفته تا کتاب ‌هایی از تاریخ و فرهنگ کشورهای دیگر.

برای چنین پدرهایی، بهترین کتاب برای هدیه، کتابی است که مناسب کنجکاوی و سلیقه‌ آن ها در دانستن و مطالعه باشد.

 

خرید هدیه از فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در مدت زمان نسبتا کوتاهی که در میان مردم رایج شده ‌اند امکانات و مزایای زیادی را برای آن ها فراهم آورده اند. از جمله مهم ‌ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • صرفه‌ جویی در وقت و زمان
  • صرفه ‌جویی در هزینه رفت و آمد
  • صرفه‌ جویی در مصرف سوخت و کمک به حفظ محیط زیست
  • امکان بررسی کالاها با فرصت بیشتر و مقایسه راحت‌ تر اجناس

اما بدون شک، در شرایط فعلی که بیماری کرونا زندگی همه را تحت تاثیر خود قرار داده بزرگ‌ ترین مزیت خرید از فروشگاه ‌های اینترنتی در این است که با عدم مراجعه حضوری به فروشگاه ‌ها امکان مبتلا شدن و به خطر افتادن جان عزیزان هم کاهش می ‌یابد. بدون شک حفظ سلامتی پدرها و مادرها در این شرایط از هر هدیه ‌ای با ارزش ‌تر است.

 

بهترین کتاب برای هدیه به پدر
بهترین کتاب برای هدیه به پدر

 

کلام آخر

در پایان توجه به این نکته اهمیت دارد که انتخاب کتاب به عنوان هدیه برای یک پدر، نه تنها موجب خوشحالی او می‌ شود بلکه نشانی از احترام به او نیز هست. اما بهترین کتاب برای هدیه به پدر بستگی به ویژگی ‌ها و خلق و خوی و سلیقه او دارد.

کتاب هدیه می ‌تواند نفیس یا معمولی باشد، می‌ تواند دیوان اشعار شعرای بزرگ مانند سعدی و حافظ و فردوسی باشد و یا قرآن و کتب ادعیه و زیارت.

همچنین اگر پدری اهل مطالعه بیشتر باشد، انتخاب کتابی که وی اشتیاق خواندش را داشته باشد می ‌تواند بهترین کتاب برای هدیه به او باشد. از طرف دیگر با توجه به شرایط فعلی، خرید کتاب برای هدیه از فروشگاه ‌های اینترنتی، درکنار مزایای بیشمار، این مزیت را دارد که احتمال انتقال بیماری به پدرها و مادرها کاهش می ‌یابد و شادی آن ها درکنار سلامتی‌ شان روشنی خانه‌ فرزندانشان می ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *