بهترین کتاب

4 نکته در انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسران!

4 نکته در انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسران!

کتاب بهترین هدیه به پسر

هدیه دادن یکی از سنت‌ ها و عادت‌ های پسندیده است که از قدیم الایام رواج داشته است. خرید هدیه برای دیگران می‌ تواند بسیار چالش برانگیز هم باشد. بهترین هدیه‌ ها، آن‌ هایی هستند که فارغ از ارزش مادی، دارای ارزش معنوی هستند و چیزی به او اضافه می‌ کنند. کتاب جزو همین هدیه‌ ها است. کتاب‌ ها به کمک افراد می‌ آیند و اطلاعات زیادی را با آن‌ ها در میان می‌ گذارند.

خرید هدیه برای پسر شاید کار سختی باشد و انتخاب یک کتاب مناسب بتواند از سختی این کار کم کند. به خصوص اگر افراد هدیه گیرنده اهل مطالعه و کتابخوانی باشند، مطمئناً از هدیه خود بسیار خرسند و راضی خواهند بود. در این مقاله با چگونگی خرید بهترین کتاب برای هدیه به پسر آشنا خواهیم شد و همچنین 6 تا از بهترین ژانرهای کتاب برای هدیه به پسر را معرفی می‌ کنیم.

 

 

 

انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسران
انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسران

 

چگونه می‌ توان بهترین کتاب برای هدیه به پسر را انتخاب کرد؟

در هنگام خرید بهترین کتاب برای هدیه به پسر باید به نکات و موارد زیادی توجه کرد تا انتخاب مناسب‌ تری را در پیش داشت. نکات اولیه در انتخاب کتاب شامل توجه به گروه سنی افراد، توجه به روحیات و سلایق آن‌ ها و نوع رابطه با فرد هدیه گیرنده می‌ شود. علاوه بر این نکات، توجه 4 مورد زیر در انتخاب کتاب بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

توجه به ژانرهای گوناگون و تجربیات خود

ژانر مورد علاقه فرد، در هنگام خرید کتاب می‌ تواند بسیار کمک‌ کننده باشد. برای انتخاب در بین ژانرهای مختلف می‌ توانید به صبحت‌ های قبلی خود با فرد مورد نظر توجه کنید تا به نوع سلیقه و علاقه او پی ببرید. این کار موجب می‌ شود تا هدیه خریداری شده بیشتر مطابق روحیات فرد باشد.

 

مطالب پیشنهادی:

۱۰راهنمای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر

 

کمک گرفتن از دیگر دوستان

یکی دیگر از راهکارهای مناسب در انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسر، کمک گرفتن از دوستان و آشنایان مشترک و مشورت کردن با آن‌ ها است. اگر شما به تازگی با آن فرد آشنا شده و با سلایق او آشنایی کافی نداشته باشید، مشورت کردن با نزدیکان وی کار بسیار معقولانه‌ ای به نظر می‌ رسد. حتی اگر آشنایی دیرینه دارید، با مشورت کردن ممکن است به نکاتی پی ببرید که شاید تا به حال به آن‌ ها توجه کافی نکرده‌ اید.

 

مشورت با فروشنده

کمک گرفتن از فروشندگان، اقدام بسیار خوبی است. زیرا آن‌ ها اغلب بسیار اهل کتاب و مطالعه هستند و همچنین با مواجه زیاد با دیگر افراد در طول روز، بیشتر با سلیقه و علایق گروه‌ های سنی مختلف آشنایی دارند. بر همین اساس آن‌ ها می‌ توانند اطلاعات خوبی را درباره کتاب‌ ها در اختیار شما قرار دهند.

به عنوان مثال اگر شما به دنبال کتاب‌ های تاریخی برای هدیه دادن هستید، فروشنده لیستی از بهترین کتاب‌ های این ژانر را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

 

خرید کتاب‌ های جدید

خرید کتاب‌ های جدید موجود در بازار می‌ تواند خیال شما را از بابت خاص بودن هدیه خود راحت کند. با خرید جدیدترین و بهترین کتاب برای هدیه به پسر، مطمئن خواهید بود فرد قبلاً کتاب را نخوانده و همچنین مطالب و داستان‌ های کتاب کاملاً به روز هستند.

نکات مهم در انتخاب کتاب برای هدیه
نکات مهم در انتخاب کتاب برای هدیه به پسران

 

6 مورد از بهترین ژانرها و عنوان‌های کتاب‌ برای هدیه به پسران

قرآن با جلد چرمی

اولین انتخاب کتاب برای هر فردی، می‌ تواند قرآن باشد. ارزش معنوی این کتاب مقدس از هیچ کس پوشیده نیست. انتشارات هلیا، قرآن با انواع جلد‌ های چرمی را تولید و به فروش می‌ رساند. تنوع کاری این انتشارات زیاد بوده و شما می‌ توانید با طیب خاطر، انتخاب بهتری را داشته باشید.

 

کتاب دیوان اشعار شاعران بزرگ

بهترین کتاب برای هدیه به پسر با نوع رابطه رسمی، کتاب دیوان اشعار شاعرانی نظیر حافظ و مولانا است. همچنین این نوع کتاب‌ ها برای آن‌ هایی که اهل شعر و شاعری هستند نیز انتخاب بسیار مناسبی می‌ باشد. شاهنامه فردوسی چاپ انتشارات هلیا، نیز یکی از بهترین کتاب‌ های روایی ایرانی است که برای هدیه نیز بسیار شکیل و زیباست.

همچنین این انتشارات، دیوان اشعار مولانا و حافظ و رباعیات خیام را با طراحی جلد‌ متفاوتی به چاپ می‌ رساند.

 

کتاب با ژانر ماجراجویی

برای برخی از افراد ژانر ماجراجویی، فرای بقیه ژانرها بوده و بسیار جذاب است. این کتاب‌ ها مخاطبین خاص خود را دارند که در این بین پسران نوجوان جایگاه ویژه‌ تری را دارا هستند.

برخی از بهترین کتاب‌ های ژانر ماجراجویانه که برای هدیه نیز مناسب هستند شامل رابینسون کروزو اثر ویلیام دفو، ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین، زندگی پای نوشته یان مارتل، سفرهای گالیور نوشته جاناتان سوئیف، سپید دندان نوشته جک لندن و آثار نویسنده بزرگ ژول ورن می‌ شود.

 

کتاب‌ های ژانر جنایی و معمایی

ژانر جنایی و معمایی نیز یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار است و کتاب‌ های این ژانر می‌ تواند بهترین کتاب برای هدیه به پسر باشد. خواندن این گونه کتاب‌ ها موجب فعالیت بیشتر مغز شده و خلاقیت ذهنی را افزایش می‌ دهد. نویسندگان مطرح زیادی در این ژانر فعالیت می‌ کنند و آثار فاخری را از خود به جای گذاشته‌ اند از جمله این آثار می‌ توان به شرلوک هلمز نوشته آرتور کانن دویل، راز داوینچی اثر دن براون، دختر گمشده اثر گیلین فلین، قطار سریع‌السیر نوشته آگاتا کریستی و دیگر آثار برجسته این نویسنده معروف اشاره کرد.

 

کتاب‌ های ژانر ترسناک

برخی از افراد از تجربه حس وحشت و ترس لذت می‌ برند و فیلم‌ های ترسناک را با هیجان می‌ بینند و کتاب‌ های این ژانر را با جان و دل می‌ خوانند. کتاب‌ های ژانر ترسناک با فضا سازی جذاب نویسنده نمود پیدا می‌ کند و  هرچه این فضا سازی دقیق‌ تر باشد، کیفیت کتاب نیز بالاتر است.

بهترین کتاب‌ های این ژانر اثر نویسندگانی چون استفن کینگ (کتاب‌ های بیگانه، درخشش و آن)، ویلیام پیتر بلاتی (مجموعه جن‌گیر)، شرلی جکسون (تسخیر عمارت هیل) است.

 

کتاب‌ های ژانر روانشناسی و خودیاری

امروزه خرید کتاب‌ های ژانر روانشناسی و خودیاری بسیار در جامعه رواج داشته است. کتاب‌ های روانشناسی در زمینه‌ های مختلف به افراد کمک کرده و سوالات ذهنی آن‌ ها را پاسخ می‌ دهند. کتاب‌ های خودیاری نیز اغلب شامل راهکارهای است که افراد را در جهت زندگی ساده‌ تر راهنمایی می‌ کنند. کتاب‌ های این ژانر می‌ تواند بهترین انتخاب کتاب برای هدیه به پسر مخصوصا پسران نوجوان باشد.

کتاب‌ های انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل، نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد، هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی، تئوری انتخاب اثر ویلیام گلسر، خودشناسی اثر آلن دو باتن، قورباغه‌ ات را قورت بده اثر برایان تریسی و دیگر آثار این نویسنده و نویسنده بزرگ دیگر، دارن هاردی، نمونه‌ های از این ژانر پرطرفدار است.

 

کلام آخر

خرید کتاب به عنوان هدیه برای افراد می‌ تواند بسیار خاطره‌ انگیز و جذاب باشد. کتاب‌ ها ژانرهای متخلفی دارند و با طراحی جلدهای متفاوت نیز در بازار موجود هستند. برای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به پسر باید به نکاتی نظیر سلیقه و علایق آن‌ ها، نوع رابطه‌ ای که با فرد اهدا کننده دارید، ژانر مورد علاقه و غیره توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *