بهترین کتاب

10راهنمای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر

10 راهنمای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر

بهترین کتاب برای هدیه به دختر، همیشه یکی از دغدغه‌ های مهم بشمار می رود. بهترین هدیه، آن است که فارغ از ارزش مادی، کمکی به فرد کند یا چیزی به او اضافه کند. کتاب یکی از بهترین هدیه‌ هایی است که می‌ توانید برای دوستان و عزیزان خود انتخاب کنید.

به هنگام خرید هدیه برای دختران، با پیشنهادهای بیشمار زیادی رو به رو خواهیم شد، یکی از این انتخاب‌ ها کتاب‌ های مناسب روحیات فرد است. به خصوص اگر آن افراد اهل کتابخوانی و مطالعه باشند، مطمئناً از دیدن هدیه خود بسیار خوشحال و خرسند خواهند شد.

در این مقاله با نکات مهم هنگام خرید کتاب برای هدیه آشنا خواهیم شد و همچنین 10 عدد از بهترین کتاب برای هدیه به دختر را معرفی می‌کنیم.

10 راهنمای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر
10 راهنمای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر

 

در هنگام خرید کتاب برای هدیه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید کتاب برای هدیه به فرد دیگری باید به نکات خاص توجه کرد تا هدیه‌ ای مناسب‌ تر خریداری شود. در اینجا با 4 نکته از مهم‌ ترین نکات خرید بهترین کتاب برای هدیه به دختر آشنا خواهیم شد؛

 

توجه به جنسیت

قبل از خرید کتاب باید توجه کرد آیا موضوع کتاب، مناسب جنسیت فرد هست یا خیر. البته این حرف بدان معنا نیست که کتاب‌ ها زنانه و مردانه دارند، بلکه منظور این است که اگر کتابی با موضوعی خاص مانند خودیاری یا پزشکی انتخاب می‌ شود که موضوع و مطالب آن برای جنس مخالف متفاوت است یا کاربردی ندارد، پس باید به جنسیت و موضوع کتاب توجه کرد.

 

توجه به گروه سنی افراد

یکی از موضوعات مهم در انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دختر، توجه به گروه سنی آن‌ ها است. دختران و دیگر افراد در سنین مختلف، کتاب‌ هایی با موضوعات و ژانرهای متفاوتی را مطالعه می‌ کنند. به عنوان مثال برای هدیه به خواهر نوجوان خود بهتر است به سراغ کتا‌ب‌ هایی با موضوعات جوان‌ پسند و اغلب عاشقانه بروید.

 

علایق و سلیقه افراد

هر فردی با شخصیت خاص خود، سلیقه و علاقه متفاوتی نیز دارد. بهتر است قبل از هر انتخابی سلیقه افراد را در نظر بگیریم و مطابق با علاقه آن‌ ها خرید کنیم. به طور مثال ممکن است بهترین کتاب برای هدیه به دختر، ژانر عاشقانه و درام باشد و برای دختری دیگر با سلیقه‌ ای متفاوت، ژانر معمایی و علمی تخیلی مناسب‌ تر خواهد بود.

 

نوع رابطه با فرد

شاید اصلی‌ ترین نکته در هنگام خرید هدیه برای دیگران، نوع رابطه شما با آن‌ ها باشد. در خرید کتاب نیز باید به این نکته توجه کنید.

به عنوان مثال در هنگام خرید کتاب برای همکار خود که رابطه صمیمانه‌ ای هم با وی ندارید، کتاب‌ های با موضوعات عمومی مانند دیوان اشعار شاعران بزرگ انتخاب کنید و یا برای دوستان صمیمی خود دست شما برای خرید بازتر خواهد بود و می‌ توانید با توجه به سلیقه آن‌ ها و همچنین سلیقه خودتان، کتاب را انتخاب و خریداری کنید.

6 مورد از بهترین ژانرها و عنوان‌های کتاب‌ برای هدیه به دختران
6 مورد از بهترین ژانرها و عنوان‌های کتاب‌ برای هدیه به دختران

 

قرآن با جلد رنگی

اولین انتخاب کتاب، می‌ تواند خرید قرآن رنگی باشد. این کتاب مقدس علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی زیادی هم دارد. انتشارات هلیا، قرآن با انواع جلد‌ های رنگی و چرمی را تولید و عرضه می‌ کند. تنوع و کیفیت طرح جلد قرآن‌ های این انتشارات زیاد بوده و دست شما را برای بهترین انتخاب باز خواهد گذاشت.

 

کتاب دیوان اشعار شاعران بزرگ

بهترین کتاب برای هدیه به دختر و افرادی که رابطه رسمی‌ تری با آن‌ ها دارید، کتاب دیوان اشعار شاعرانی نظیر حافظ، مولانا و فردوسی است. همچنین این نوع کتاب‌ ها برای آن‌ هایی که اهل شعر و شاعری هستند نیز انتخاب بسیار مناسبی می‌ باشد.

انتشارات هلیا، دیوان اشعار مولانا، حافظ، شاهنامه فروسی و رباعیات خیام را با جلد‌هایی بسیار زیبا و شکیل به چاپ می‌رساند. انتخاب این کتاب‌ها از این انتشارات، می‌تواند هدیه‌ای بسیار گران‌ بها و باکلاس باشد.

کتاب با ژانر عاشقانه
کتاب با ژانر عاشقانه بهترن انتخاب برای هدیه

 

کتاب با ژانر عاشقانه

مطمئناً اکثر دختران تمایل به خواندن کتاب‌ هایی با ژانر عاشقانه را دارند. این ژانر از پرطرفدارترین ژانرهای کتاب است. نویسندگان زیادی در این ژانر فعالیت می‌ کنند و آثار فاخری را نیز نوشته‌ اند. همچنین هدیه کتاب با ژانر عاشقانه می‌ تواند نشان از عشق و علاقه به مخاطب نیز باشد.

کتاب‌ های چشم‌ هایش از بزرگ علوی، یک عاشقانه آرام از نادر ابراهیمی و سال بلوا از عباس معروفی، بهترین کتاب‌های ژانر عاشقانه ایرانی هستند. کتاب‌ های گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتزجرالد، من پیش از تو اثر جوجو مویز و بر باد رفته اثر مارگارت میچل، از بهترین آثار خارجی در ژانر عاشقانه می‌باشند.

 

کتاب‌ های حوزه زنان

فمنیسم، تفکری است که در طی چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بهترین کتاب برای هدیه به دختر می‌ تواند کتاب‌ هایی با موضوع فمنیسم باشد. کتاب‌ هایی نظیر چراغ‌ ها را من خاموش می‌ کنم اثر زویا پیرزاد، سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود، دلبند اثر تونی موریسون و شدن اثر میشل اوباما، می‌ تواند انتخاب‌های خوبی در این زمینه باشند.

 

ژانر روانشناسی و انگیزشی

مدت زیادی است که خرید و مطالعه ژانر روانشناسی و انگیزشی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این کتاب‌ ها در زمینه‌ ها مختلف به کمک افراد آمده و به آن‌ ها در حل مسائلشان یاری می‌ رسانند. برخی نیز با مطرح کردن پرسش‌ هایی به خودشناسی فرد کمک می‌ کنند. این‌ ژانر برای دختران نوجوان می‌ تواند بسیار مفید باشد.

کتاب‌های انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل، عادت‌ های اتمی اثر جیمز کلیر، هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی، خودت را به فنا نده اثر زویی لوین و اثر مرکب نوشته‌ دارن هاردی نمونه‌های از این ژانر پرطرفدار است.

 

کتاب‌ های ژانر جنایی و معمایی

ژانر جنایی و معمایی یکی از ژانرهای بسیار پرطرفدار است، مخصوصا در سنین نوجوانی. خواندن کتاب‌ هایی با ژانر معمایی علاوه بر این که تمامی فواید مطالعه و کتابخوانی را در بر دارد، موجب فعال‌ تر شدن مغز و افزایش میزان خلاقیت ذهنی می‌ شود.

کتاب‌ های زیادی در این ژانر نوشته شده‌ اند که بهترین آن‌ ها شامل؛ شرلوک هلمز نوشته آرتور کانن دویل، راز داوینچی اثر دن براون، سکوت بره‌ ها اثر توماس هریس، قطار سریع‌السیر نوشته آگاتا کریستی و آثار برجسته این نویسنده معروف می‌ شود.

 

جمع‌بندی

خرید کتاب به عنوان هدیه برای افراد می‌ تواند بسیار دل‌انگیز و جذاب باشد. کتاب‌ ها ژانرهای مختلفی دارند و در انواع متخلف طرح و رنگ موجود هستند. بهترین کتاب برای هدیه به دختر با توجه به نکاتی نظیر سلیقه و علایق آن‌ ها، نوع رابطه‌ ای که با فرد اهدا کننده دارند می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *