بهترین کتاب

انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست | لیست پیشنهادی

بهترین کتاب برای هدیه به دوست

بهترین کتاب برای هدیه به دوست

هدیه دادن از قدیم یکی از رسم‌هایی بوده که در مراسم مختلف برای ابراز محبت و رعایت ادب انجام می‌گرفته و هنوز نیز چه به‌واسطه مناسبت خاص چه بی‌دلیل و از روی محبت انجام می‌شود. فرد هدیه گیرنده نیز چه خانواده باشد چه دوست یا فامیل، انتخاب‌های زیادی برای هدیه دادن به او وجود دارد. یکی از بهترین این گزینه‌ها می‌تواند انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست باشد. اما چرا کتاب؟ در ادامه به شرح این موضوع می‌پردازیم و نکاتی را مطرح می‌کنیم که در خرید کتاب به‌عنوان هدیه باید به آن توجه نمایید.

چرا کتاب یکی از بهترین هدیه‌ها است؟

نقل‌قول معروفی وجود دارد از نویسنده کتاب‌های مشهور بازی تخت و تاج که می‌گوید: «شخصی که کتاب می‌خواند قبل از مرگ هزاران زندگی را تجربه می‌کند اما افرادی که مطالعه نمی‌کنند، فقط و فقط یک‌بار زندگی می‌کنند.»

با ورود به دنیای کتاب‌خوانی و مطالعه، ما دنیای جدید و ناشناخته‌ای را کشف می‌کنیم که در صورت خواندن کتاب خوب این دنیا می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز، شیرین و آموزنده باشد. از همین رو انتخاب کتاب مناسب برای افراد مختلف می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد و نیازمند در نظر گرفتن موارد زیادی است که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست و آشنا

برای انتخاب بهترین کتاب برای افراد مختلف همواره باید به ویژگی‌های شخصی او و همچنین تجربیات خودتان نگاهی بیندازید و موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید که در ادامه با هم به بررسی این موارد می‌پردازیم:

گروه سنی شخص هدیه گیرنده

در خرید کتاب برای هر شخص، گروه سنی که شخص هدیه گیرنده در آن قرار می‌گیرد باید اولین اولویت شما باشد. در سنین مختلف افراد به مباحث مختلفی علاقه‌مند هستند و برای انتخاب هدیه‌ای جذاب باید به آن توجه زیادی داشت. اهمیت گروه سنی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شما قصد دارید بهترین کتاب برای هدیه به دوست خردسال، کودک یا نوجوان را انتخاب کنید. در چنین مواقعی چنانچه کتاب مناسبی انتخاب نکنید، می‌توانید آن شخص را از کتاب و مطالعه بیزار کنید.

علایق شخص هدیه گیرنده

درک این موضوع که افراد علایق مختلفی با یکدیگر دارند نیز از اولین قدم‌ها در انتخاب کتاب مناسب است. قطعاً کتاب مورد علاقه شما مورد علاقه بسیاری از افراد نخواهد بود. پس برای انتخاب بهترین کتاب باید اول از علایق شخص موردنظر باخبر باشید تا بتوانید با هدیه خود او را خوشحال کنید. مثلاً انتخاب کتاب‌های علمی تخیلی می‌تواند یکی از بدترین هدایا برای کسانی باشد که هیچ علاقه‌ای به این سبک ندارند.

نوع رابطه شما با شخص موردنظر

آخرین، ولی نه کم‌اهمیت‌ترین فاکتور برای انتخاب کتاب مناسب، نوع رابطه‌ای است که شما با شخص هدیه گیرنده دارید. مثلاً شما نباید کتاب «مجرد بودن و مزیت‌های دور از انتظار آن» را به همسر خود هدیه کنید یا نباید یک رمان عاشقانه را به یک دوست اجتماعی که علاقه خاصی به او ندارید هدیه کنید، البته اگر هم احساس خاصی به او دارید، هدیه دادن یک رمان عاشقانه می‌تواند به‌اصطلاح سر بحث را باز کند و حرف دل شما را به گوش آن شخص برساند.

برای خرید بهترین کتاب برای هدیه به دوست از چه گزینه‌هایی می‌توان کمک گرفت؟

فاکتورهایی که در قسمت قبل ذکر شد، برای هدیه دادن کتاب مناسب خوب بود اما کافی نبود. در این قسمت با ما همراه باشید تا راه‌هایی را معرفی کنیم که بتوانید از این طریق بهترین کتاب برای هدیه دادن را انتخاب کنید. در این میان افراد و گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

دوستان مشترک

برای انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست ممکن است که شما از علایق و سلایق آن شخص اطلاع دقیقی نداشته باشید، از همین رو همیشه دوستان و افراد آشنایی را می‌توان پیدا کرد که ما را در انتخاب هدیه مناسب یاری کنند. حتی درصورتی‌که کتاب خاصی را برای خرید انتخاب کرده‌اید، مشورت با این افراد می‌تواند مهر تأییدی باشد بر انتخاب شما.

مشورت با شخص کتاب‌فروش

افرادی که در کتاب‌فروشی‌ها مشغول به کار هستند، می‌توانند لیستی از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در هر ژانری به شما ارائه دهند. کافی است تا ژانر موردنظر را به آن‌ها اطلاع دهید.

خاطراتتان را با شخص مورد نظر مرور کنید

در پس خاطراتتان با شخص مورد نظر حتماً می‌توانید به علایق او رجوع کنید و بفهمید به چه موضوعاتی علاقه‌مند است. مثلاً اگر فیلمی را با هم تماشا کرده‌اید، انتخاب رمان آن فیلم می‌تواند علاوه بر زنده شدن خاطراتتان با آن شخص، هدیه مناسبی نیز برای او باشد.

لیست پیشنهادی برای خرید بهترین کتاب برای هدیه به دوست

همان‌طور که به شما قول داده بودیم در پایان مقاله نیز لیستی تهیه کردیم از بهترین و معروف‌ترین کتاب‌ها در ژانرهای مختلف که اکنون به بررسی آن می‌پردازیم:

 

ژانر عاشقانه

ژانر عاشقانه یکی از موضوعاتی است که افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند. به بهترین کتاب‌های این ژانر اشاره می‌کنیم:

کتاب چشمهایش
کتاب یک عاشقانه آرام
کتاب سال بلوا
کتاب عشق و چیزهای دیگر

ژانر ماجراجویی

بسیاری از افراد کنجکاو علاقه زیادی به ژانر ماجراجویی از خود نشان می‌دهند. در خصوص انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست در این ژانر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتاب جزیره گنج
کتاب رابینسون کروزوئه
کتاب هاکلبری فین
کتاب دور دنیا در هشتاد روز

کتاب‌هایی با موضوعات زنانه

برخی از بهترین کتاب‌های این ژانر را نیز می‌توان این‌گونه معرفی کرد:

کتاب چراغ ها را من خاموش می کنم
سرگذشت ندیمه
کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست | لیست پیشنهادی 1

 

کتاب‌های روان‌شناسی

کتاب انسان در جستجوی معنا
کتاب تئوری انتخاب
کتاب هنر خوب زندگی کردن

 

کتاب‌های تاریخی

کتاب دو قرن سکوت
انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست | لیست پیشنهادی 2
کتاب خواجه تاجدار

کتاب‌های نفیس

هدیه دادن کتاب‌های نفیسی چون دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی، مثنوی معنوی یا انواع قرآن نیز می‌تواند یکی از مناسب‌ترین هدیه‌ها باشد که چند نمونه از بهترین این نوع کتاب‌ها را بررسی می‌کنیم:

قرآن عروس معطر جعبه دار با آینه پلاکدار
رباعيات خيام تمام مصور وزيري قابدار چرم(كد۲۲۲)
انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست | لیست پیشنهادی 3

سخن آخر در خصوص بهترین کتاب برای هدیه به دوست

امید می‌رود که در این مقاله توانسته باشیم نکات موردنیاز در خصوص انتخاب بهترین کتاب را به شما ارائه داده باشیم. بهترین کتاب‌هایی که شما هدیه گرفته یا هدیه داده‌اید چیست؟ به نظر شما انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست چگونه ممکن است؟ برای ما از تجربیات خود بنویسید.

دیدگاهی در مورد “انتخاب بهترین کتاب برای هدیه به دوست | لیست پیشنهادی

  1. heliapub گفت:

    خواهش میکنم دوست عزیز

  2. heliapub گفت:

    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *